


サービスの特徴
特徴1 親身なサポート
しっかりとヒアリングをさせて頂き貴社の求めている人材をご紹介させて頂きます。現在は売り手市場でもありますので、どのような募集、面接、条件定時、採用方法が良いかもアドバイスをさせて頂きます。人材紹介会社は紹介したらそのままというケースも多いですが、採用後もいつでもご相談に応じさせて頂き、サポートをさせて頂きます。
特徴2 優秀な登録者
世界中から優秀な方々を集めております。東大、東工大、早慶、国立大学や海外トップ大学で勉強され、しっかりと日本の文化を理解し、母国の知見を合わせもつハイブリッドな人材をご紹介させて頂いております。
日本語が堪能な方も豊富で、長期的に日本での生活を望まれている方をご紹介させて頂きます。
特徴3 英語の求人作成
どのような点が求職者が魅力的に映るか、どのような求人を作るとどのような層の求職者が集まるかなどのアドバイスをさせて頂きながら求人票を作成させて頂きます。求人票は英語で無料で作成させて頂きます。
特徴4 ビザのサポート
特に初めて外国籍の方を採用される方は不安が多いかと思います。日本人の採用と大きく違う点はビザの変更です。既に日本で働いている方はビザの変更は必要ありませんが、学生や特定活動のビザで変更が必要な方もおりますので、その際の変更はしっかりと弊社がサポートさせて頂きます。

サービスの流れ









1. お問い合わせ
2. ヒアリング
3. 求人票作成
4. 候補者のご紹介
5. 内定
掲載日:2023年5月12日
|東京| 契約社員( 正社員登用あり) | 330万円~
#1576 【Leading content creation company】Global Staff/Interpreter (Flexible working hours available)
【会社概要】 採用企業様は、2021年にコンテンツプロダクションを手掛ける4社が統合され設立された総合コンテンツプロダクションであり、各会社が長い年月をかけて培ってきた、技術や知識、そして人材をひとつの会社に結集し、デジタルの進歩によってますます広がっていくこれからのコンテンツ制作の領域を制作現場からステップアップさせ、クライアントの要望を超える用な良質なサービスとコンテンツを提供されております。 主な事業内容は以下です: ・映像をはじめとするコンテンツの企画制作 ・TV-CM/映画/WEB映像/イベント映像/MVなどの映像編集、CG映像制作 ・インタラクティブコンテンツの企画、制作、実装、運

Summary
掲載日:2023年5月12日
東京| 契約社員( 正社員登用あり) | 330万円~
Job
English translation follows after Japanese
【会社概要】
採用企業様は、2021年にコンテンツプロダクションを手掛ける4社が統合され設立された総合コンテンツプロダクションであり、各会社が長い年月をかけて培ってきた、技術や知識、そして人材をひとつの会社に結集し、デジタルの進歩によってますます広がっていくこれからのコンテンツ制作の領域を制作現場からステップアップさせ、クライアントの要望を超える用な良質なサービスとコンテンツを提供されております。
主な事業内容は以下です:
・映像をはじめとするコンテンツの企画制作
・TV-CM/映画/WEB映像/イベント映像/MVなどの映像編集、CG映像制作
・インタラクティブコンテンツの企画、制作、実装、運営
・撮影、照明スタッフのレンタル
・撮影のためのレンタルスタジオ
・撮影機材レンタルと照明機材レンタル及び販売
・海外との映像制作支援
・編集スタジオ構築サポート
・デジタルコンテンツ機器の開発、販売
・ロケーションコーディネート
採用企業様は、将来的に海外への進出を計画しています。配属先のGLOBAL部は、海外業務提携先企業のグレーディングルームをインターネット回線でつなぎ、リモートでカラーグレーディング作業を行う、当社オリジナルサービス「GLOBAL SERVICE」の要となっている部門です。海外の業務提携先企業のカラリストや当社所属の外国籍カラリストと、ディレクター・カメラマンの間のコミュニケーションを言語の壁を感じさせず円滑に作業を進める役割を主に担っています。
【お仕事の内容】
アメリカ、イギリス、上海にある提携企業との実務や様々な海外関連業務の中で、社内と国内のクライアントの英語コミュニケーションをサポートするグローバルスタッフ/通訳の仕事です。会社と会社、人と人を言葉でつなぐ重要なポジションです。
【主な業務】
・当社スタッフと提携企業がオンラインでカラーグレーディング(色補正)作業をする際のスタッフ間の通訳業務(テレビ通話システムを利用)
・提携企業とのスケジュール調整、作業後の支払い等に関する交渉業務
・当社外国籍スタッフのスケジュール管理、実務での通訳業務
・アメリカやヨーロッパ、アジアで開催される映像関連等の展示会に同行し、コーディネーション兼通訳業務
【会社/お仕事の魅力】
・提携企業とクライアント間の通訳、コーディネート業務が主な業務ですが、業務内容は多岐に渡り、海外とのネットワークを広げるために重要な海外視察へのアテンドも重要な業務となります。海外とネットワークをもつ当社は海外から受注する案件も多く、活躍していただける場面が多くあります。
・当社には外国籍スタッフも在籍しているため、日常的に英語を使う機会があります。自らが努力して行動し続けることで会社と海外が繋がっていくことが直に実感できるため、責任が伴いますがその分の達成感も大きいです。
・また、将来的には、海外の企業をターゲットとした営業活動を担うプロデューサー職へステップアップしていただくことを考えています。
【必須要件】
■ビジネスレベルの英語力(ビジネスでの英語使用経験)
■映像作品への興味
■困難にも最後まで取り組めるバイタリティ
■初めて会う方でも物怖じせずやりとりができるコミュニケーションスキル
【歓迎条件】
■留学や海外大学在籍経験があり、外国籍の方とのコミュニケーションに慣れている方
■人と話すことが好きな方
■様々な状況にも柔軟に対応できる方
■将来的なグローバルプロデューサーへのステップアップに意欲のある方
【条件面】
雇用形態 :契約社員(入社後6ヶ月間は試用期間を兼ね契約社員ですが、その後正社員登用を予定されております)
試用期間 :6ヵ月間
想定年収 :330万円以上、月給 226,400 円以上(【昇給】年1回【賞与】年2回)
勤務地 :東京都渋谷区広尾5-6-6 広尾プラザ8F
勤務時間 :9:00~18:00 (休憩 1H)(フレックスタイム制)
休日/休暇:週休2日制/祝日/年末年始/有給休暇/特別休暇/介護及び育児休業制度
福利厚生 :健康保険、厚生年金、雇用保険、労災保険、保養所、フィットネスクラブ優待 など
【選考について】
募集人数:複数名
応募に必要な書類:履歴書、職務経歴書
オンライン面接:可
面接の言語:日本語
面接回数(流れ):書類選考後、面接2~3回を予定(適性検査あり)
*候補者の状況によって変更あり
------------------------------------------
[Hiring Company Profile]
The company is a comprehensive content production company established in 2021 through the merger of four content production companies, bringing together in one company the technology, knowledge, and human resources cultivated by each company over many years. The company provides high quality services and contents that exceed their clients' requirements by stepping up the field of contents production from the production site.
Their main business activities are as follows
- Planning and production of contents including videos
- Video editing and CG video production for TV commercials, movies, web videos, event videos, music videos, etc.
- Planning, production, implementation, and operation of interactive contents
- Rental of filming and lighting staff
- Rental studio for filming
- Rental of filming equipment and lighting equipment and sales
- Support for video production with overseas
- Support for building editing studios
- Development and sales of digital contents equipment
- Location coordination
The company is planning to expand overseas in the future. The GLOBAL Department, to which you will be assigned, is the cornerstone of their original "GLOBAL SERVICE" service, which remotely performs color grading work by connecting the grading rooms of their overseas business partner companies via an Internet. The main role of this department is to facilitate communication between the colorists of our overseas business partners and their own foreign colorists, and the directors and photographers, without any language barriers.
[Job Description]
This is a global staff/interpreter job that supports English communication between the company and domestic clients in the course of practical work with partner companies in the US, UK, and Shanghai, as well as various overseas-related tasks. This is an important position that connects company to company and people to people through language.
-Interpret between our staff and partner companies for online color grading (using video call system).
-Negotiations with partner companies regarding scheduling, payment after work, etc.
-Schedule management and interpreting services for our nationality staff members outside the company
-Coordinate and interpret at video-related exhibitions held in the U.S., Europe, and Asia.
[Company / Job Attraction]
The main duties are interpreting and coordinating between partner companies and clients, but there is a wide range of other duties as well, including attending overseas tours, which is an important part of expanding our overseas network. As a company with an international network, they receive many orders from overseas, and there are many opportunities for you to play an active role.
They also have foreign staff members, so you will have opportunities to use English on a daily basis. You can directly feel the connection between the company and overseas through your own continuous efforts and actions, and although it comes with responsibility, the sense of accomplishment is great.
In the future, they are considering moving you up to a producer position, where you will be in charge of sales activities targeting overseas companies.
[Requirements]
-Business level English proficiency (experience using English for business purposes)
-Interest in video productions
-Vitality to tackle difficulties to the end
-Communication skills to interact with people you meet for the first time without fear.
[Preferred Requirements]
-Experience studying abroad or at an overseas university, and comfortable communicating with people from other countries.
-Those who like to talk with people.
-Flexible and able to adapt to various situations.
-Those who are willing to step up to a global producer in the future.
[Conditions]
Employment status :Contract employee (contract employee for a trial period of 6 months after joining the company, after which the position will be made permanent)
Trial period: 6 months
Estimated annual salary: 3.3 million yen or more, monthly salary of 226,400 yen or more ([salary increase] once a year, [bonus] twice a year )
Location :Hiroo Plaza 8F, 5-6-6 Hiroo, Shibuya-ku, Tokyo
Working hours : 9:00-18:00 (1H break) (Flexible working hours)
Holidays/leave: 2 days off per week / National holidays / Year-end and New Year holidays / Paid vacations / Special leave / Nursing care and childcare leave system
Health insurance, employee pension, unemployment insurance, worker's accident compensation insurance, recreation facilities, fitness club privileges, etc.
[Selection Process]
Number of applicants: Multiple
Required documents for application: Resume, Curriculum vitae
Online interview:Available
Language of interview:Japanese
Number of interviews (flow): After screening of documents, 2-3 interviews are scheduled (with aptitude test)
*Subject to change depending on the candidate's situation.